چگونه یک ورق پلکسی گلاس سوراخ کنیم؟

چگونه یک ورق پلکسی گلاس سوراخ کنیم؟

چگونه یک ورق پلکسی گلاس سوراخ کنیم؟

عینک ایمنی: قبل از اقدام باید از عینک ایمنی استفاده کنید. زیرا هنگامی که سوراخ کاری شروع می شود، تراشه های کوچک می توانند از بین بروند و باعث آسیب دائمی به چشم شما شوند. اینجا شانس نگیرید از عینک استفاده کنید.
دستگاه حفاری با مته  با کیفیت خوب.
یک نیمکت کار و دو گیره.
حفاری اکریلیک
مرحله 1
یک تکه چوب یا ورق را زیر اکریلیک قرار دهید تا از خرد شدن یا آسیب رساندن به سطح زیر جلوگیری شود. و مطمئن شوید که از گیره یا هر ابزار دیگری برای ثابت نگه داشتن ورق و جلوگیری از هرگونه مشکل استفاده کنید.

گام 2
موقعیت حفاری را علامت بزنید. اطمینان حاصل کنید که فاصله بین سوراخ و لبه حداقل دو برابر ضخامت مته باشد. این کار از هرگونه بریدگی یا ترک خوردگی در حین سوراخ کردن نزدیک لبه ها جلوگیری می کند.

مرحله 3
حفاری را با فشار کم و سرعت متوسط ​​شروع کنید. قبل از آن، ممکن است بخواهید برای اطمینان، سرعت را روی صفحات شکسته آزمایش کنید. اعمال فشار زیاد یا سرعت زیاد می تواند به ورق آسیب برساند.

مرحله 4
اگر با ورقه ای ضخیم تر از ¼ اینچ کار می کنید از آب به عنوان روان کننده برای جلوگیری از ذوب شدن استفاده کنید. در صورت لزوم مته را بالا بکشید و سوراخ را تمیز کنید.

مرحله 5
یک سرعت ثابت و آهسته داشته باشید تا زمانی که مته در تمام طول به درستی از بین برود.

حفاری اکریلیک با دستگاه حکاکی
اگر به یک سوراخ بسیار دقیق نیاز دارید، باید از دستگاه حکاکی استفاده کنید، تحمل آن 0.05 میلی متر خواهد بود. البته برای دریل کردن آن می توانید از دستگاه برش لیزری استفاده کنید.